بازاریابی با هدایای تبلیغاتی

بازاریابی با هدایای تبلیغاتی
تاریخ:
۱۹ فروردین ۱۳۹۶
گاهی اوقات بازاریابی برای کسب و کار مشکل می شود، به خصوص اگر رقبای مشتاقی هم دور و اطرافتان را گرفته باشند. هدایای تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی مفیدی هستند، و اگر از آنها به درستی استفاده شود، می توانند برند شما را ارتقا دهند.

در این زمینه نیز درست مانند هر استراتژی بازاریابی موثر دیگری، باید یک سری تحقیقات انجام دهید و از خودتان چند سوال مهم بپرسید.
چرا هدایای تبلیغاتی، ابزارهای بازاریابی موثری هستند؟

چون باعث می شوند برندتان در معرض دید قرار بگیرد. بر خلاف تبلیغات سنتی، مردم به سختی می توانند از هدایای تبلیغاتی چشم پوشی کنند. یک ساک خرید که نام برندتان بر روی آن چاپ شده، قطعا بیشتر از یک آگهی روزنامه جلب توجه خواهد کرد و مشتری ها هم دائما از آن استفاده خواهند کرد.

چون با ارزش هستند. تراکت های تبلیغاتی دیگر ابزار بازاریابی موثری نیستند چرا که اغلب یا گرفته نمی شوند، یا دور انداخته می شوند. معمولا کسی هدایای تبلیغاتی مانند تی شرت و یا توپ های ضد استرس را دور نمی اندازد چون بیشتر شبیه به هدیه هستند تا تبلیغ.

چون خلاقانه اند. بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات در رادیو و تلویزیون و آگهی های روزنامه گرچه خوب هستند، اما اصالت ندارند. هدایای تبلیغاتی نه تنها خلاق ترند بلکه برای مشتری ها ملموس تر نیز هستند.

چون معمولا خیلی گران نیستند. هر بازاریاب با تجربه ای از هزینه های بالای روش های سنتی بازاریابی اطلاع دارد. هدایای تبلیغاتی چنان طیف گسترده ای از شکل و اندازه دارند که جوابگوی هر بودجه ای خواهند بود (حتی اگر فقط یک جا کلیدی باشد).

هدایای تبلیغاتی چطور برای بازاریابی به کار برده می شوند؟

افزایش آگاهی درباره ی برند. هدایای تبلیغاتی خودشان برند و کسب و کار شما را دست به دست می چرخانند. مردم عاشق هدیه و نمونه های رایگان هستند و مشتری هایتان به احتمال زیاد در مورد هدایای شخصی سازی شده ای که شما با شعار دوستانه خود به آنها هدیه داده اید، به دوستان خود خواهند گفت.

تقدیر از کار خوب کارمندها. کارمندها برای کار سخت و فداکاری شان سزاوار پاداش هستند، و هدایای تبلیغاتی می تواند روحیه آنها را بهتر و وفاداری شان را محکم تر کند.

گفتن: " متشکرم ". فرستادن ایمیل تشکر به مشتری ها همیشه کار هوشمندانه ای است، اما دادن یک هدیه تبلیغاتی با کیفیت به آنها، بهتر است. هنگامی که به مشتری که از شما خرید کرده یک هدیه مانند یک تقویم عکس دار می دهید، می توانید مطمئن باشید که دوباره بر می گردد.

استفاده به عنوان کوپن و پیشنهادات ویژه. بسیاری از کسب و کارها، بر روی هدایای تبلیغاتی خود کوپن چاپ می کنند و یا به مشتری ها تی شرت هایی می دهند که با داشتن شان در خرید بعدی از تخفیف برخوردار می شوند. در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر کار خلاقانه ای که دوست دارید با آنها انجام دهید.

جایزه دادن به مشتری. می توانید به مشتری هایی که در قرعه کشی های مسابقه هایی که خودتان ترتیبشان را داده اید برنده شده اند، هدایای تبلیغاتی خودتان را به عنوان جایزه بدهید!

دادن هدیه منحصر به فرد به اعضا. حق عضویت، معیاری برای عضویت در باشگاه ها و سازمان های متعدد است، و بسیاری از مردم تمایلی به پرداخت حق عضویت ندارند. دادن یک هدیه تبلیغاتی منحصر به فرد به عنوان هدیه عضویت می تواند مردم را به پیوستن به شما  تشویق کنند.

جمع آوری پول برای امور خیریه . سازمان های غیر انتفاعی و خیریه ها اغلب اعانه جمع آوری  و یا با مزایده پول جمع آوری می کنند. با اهداء یک هدیه ی تبلیغاتی با ارزش و یا یک سبد هدیه فانتزی خودتان را بین مردم نشان دهید. نتیجه این می شود که شما بودجه به دست می آورید، خودتان را در معرض دید قرار می دهید، و مشتری هم یک هدیه به یاد ماندنی دریافت می کند.
هدایای تبلیغاتی را باید چگونه توزیع کرد؟

از طریق پست به صورت کلی. پست مستقیم هنوز هم یکی از موثر ترین روش های بازاریابی است چراکه پیام شما را مستقیم در دستان مشتری قرار می دهد. برای اینکار به نام و آدرس دقیق مشتریان احتمالی نیاز دارید. و البته فراموش نکنید که هزینه ارسال را خودتان حساب کنید!

از طریق نمایشگاه ها و همایش ها. افرادی که به نمایشگاه های تجاری می آیند معمولا طیف گسترده ای از افراد در زمینه های شغلی مختلف هستند، و این یعنی شما فرصت کافی دارید تا شرکت خود را نشان دهید و مشتری های جدید جذب کنید. در این نمایشگاه ها همیشه رقابت زیادی بین کسب و کار ها وجود دارد، بنابراین باید هدایای تبلیغاتی خود را هوشمندانه سفارشی سازی کنید تا به راحتی توجه ها را به خود جلب کند.

همایش ها و میتینگ ها. همایش ها منابع بسیار عالی برای بازاریابی هستند، و میتینگ شما این شانس را به شما می دهند تا با افراد و در واقع مشتری های جدید آشنا شوید. به افرادی که در سمینار هایتان حضور یافته اند هدیه های شخصی سازی شده بدهید و با این کار برند خود را ارتقا دهید.

افتتاحیه ها، جشن تعطیلات، و رویدادهای خاص. مردم در گردهمایی های اجتماعی هیجان زده می شوند، و گفتگو با مشتریان احتمالی علاقه مند در این مواقع خیلی راحت است. با دادن هدایای تبلیغاتی قبل از افتتاحیه ها و یا جشن های پایان سال، که زمان خوبی برای دادن تخفیف های منحصر به فرد است، برای کسب و کار خود بازاریابی کنید، و به این ترتیب مشتری های قدیمی و جدید را برای خرید ترغیب کنید .

ترجمه شده توسط هدایای تبلیغاتی پدیده جاوید در فروردین 1396
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب