ایده برای هدایای تبلیغاتی

ایده برای هدایای تبلیغاتی
تاریخ:
۲۸ خرداد ۱۳۹۷

در سال ۲۰۱۰، چیزی در حدود ۱۶ میلیارد هدیه تبیلغاتی در سراسر جهان به فروش رسیده است و این موضوع قطعا دلیل خوب و موجهی دارد.

احتمالا همانطور که اکثر مردم ممکن است حدس بزنند، دریافت هدایای رایگان فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است و حتما همین باید دلیل عملکرد موفقیت‌آمیز هدایای تبلیغاتی باشد، اما تنها این نیست!

شما باید محصول تبلیغاتی مناسبی را انتخاب کنید که به بهترین شکل محصول یا خدمات شما را تبلیغ کند، و سپس از آن محصول تبلیغاتی درست و به جا استفاده کنید.

همه ما قبلا هدایای تبلیغاتی گرفته‌ایم و می‌دانیم چندتایشان سر از سطل آشغال درآورده‌اند! پس چطور باید از محصولات تبلیغاتی به صورت موثر استفاده کنید که محصول تبلیغاتی سفارشی شما هم مثل بقیه محکوم به عدم نباشد؟ ایده‌های تبلیغاتی زیر قطعا می‌توانند کمک‌تان کنند.

محصولات تبلیغاتی در نمایشگاه‌های تجاری فوق‌العاده عمل می‌کنند، در سایر رویدادهای تبلیغاتی و بازاریابی و همچنین به عنوان هدایای شرکتی (برای مشتریان مهم) و در برای برنامه‌های پاداش کارکنان نیز عالی هستند.

در صورت امکان، باید محصول تبلیغاتی را انتخاب کنید که تمام نیازهای بازاریابی شما را برآورده سازد. به عنوان مثال، اگر یک محصول تبلیغاتی را به عنوان هدیه برای نمایشگاه تجاری‌تان انتخاب کرده‌اید، بیشتر از تعداد تخمینی سفارش دهید و سپس از آن در دیگر موقعیت‌های بازاریابی‌ (مانند ارسال هدیه برای بهترین مشتری‌های خود در ایام عید و تعطیلات) استفاده کنید.

محصولات تبلیغاتی همچنین به عنوان هدیه و پاداش قدردانی از کارکنان (مثلا افزایش فروش) نیز خوب هستند. از محصولات تبلیغاتی همچنین می‌توان برای رویدادهای شخصی مانند دورهمی‌های خانوادگی و جشن‌های سالگرد و غیره استفاده کرد.

اما به طور کلی، محصولات تبلیغاتی برای رویدادهای شخصی محدودیت بیشتری دارند و شامل مواردی مانند تی‌شرت‌های با چاپ سفارشی، مچ‌بندهای سیلیکونی و کلاه کپ هستند.

اگر به دنبال ایده‌های تبلیغاتی ارزان قیمت هستید، خودکار تبلیغاتی ، مچ بند سیلیکونی، جاکلیدی و پازل به شدت توصیه می‌شود. در میان هدایای تبلیغاتی گران قیمت‌تر و همچنین برای هدایای شرکتی و پاداش به کارکنان، کالاهای پوشیدنی مانند پیراهن، کت و ژاکت و کلاه عالی است.

از هدایای ارزشمند استفاده کنید

اگر واقعا می‌خواهید مشتری‌های خود را تحت تاثیر قرار دهید و یا پاداش‌های خاص به کارکنان‌تان بدهید، قطعات الکترونیکی، آی‌پاد و غیره بسیار محبوب هستند، هر چند چاپ لوگو بر روی محصولات برند می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ USBها و کارت‌های حافظه نیز گزینه‌های ایده‌آل ارزان‌تر و راحت‌تری هستند.

اگر می خواهید از یک هدیه تبلیغاتی به عنوان هدیه‌ای رایگان برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید، چند قاعده اساسی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید:

نام شرکت

نام شرکت یا برند ، لوگو و اطلاعات تماس‌تان باید بر روی محصول تبلیغاتی چاپ یا درج شده باشد.

چیزهای خاص و جالب‌توجه اضافه کنید

اگر می‌توانید، یک جمله یا عبارت منحصر به فرد یا خنده‌دار یا به یادماندنی و یا یک جمله یا عبارت تاثیرگذار، یا شعار، و در صورت امکان، مرتبط با کسب و کارتان بر روی مصول انتخابی‌تان چاپ کنید.

بودن یک چیز جذاب بر روی هدایای تبلیغاتی، مردم را تشویق می‌کند شما را به رقبای‌تان ترجیح دهند و محصول شما را نگه دارند.

هزینه و اثرگذاری

هزینه و قیمت کالای تبلیغاتی باید معقولانه باشد. شما باید از نظر مالی توانایی این را داشته باشید که محصول انتخابی خود را در اختیار افراد و مشتری‌های بیشتری قرار دهید و به علاوه، از تاثیر بازاریابی آن محصول تبلیغاتی، در نهایت سود بیشتری کسب کنید.

عامل نگهداری

«عامل نگهداری» چیست؟ یعنی آیا مردم محصولات تبلیغاتی شما را نگه می‌دارند یا آنها را دور می‌ریزند؟ آیا آن کالا مفید، کاربردی، یا جالب هست؟ آیا دلیلی برای نگه داشتن آن وجود دارد؟

هنگام انتخاب یک کالای تبلیغاتی برای بازاریابی کسب و کارتان به یاد داشته باشید، نکته این نیست که فقط یک هدیه رایگان، و یا حتی بدتر، یک آشغال رایگان به دست مشتری‌ها بدهید.

هدایای کاربردی انتخاب کنید

نکته این است که کسب و کارتان را ارتقاء دهید! کالای تبلیغاتی انتخابی شما باید مفید و کاربردی باشد، تا علاوه بر اینکه گیرنده آن را نگه دارد، بتواند در ارتقاء و تبلیغ کسب و کار شما نیز موثر باشد.

این یک معامله برد-برد است؛ برد برای مشتری آینده شما، زیرا محصولی مفید و کاربردی هدیه گرفته و از آن استفاده می‌کند، و برد برای شرکت شما، زیرا احتمال اینکه فردی که محصول تبیلغاتی شما را گرفته دوباره سمت شما بیاید را افزایش می‌دهد.

محصولاتی که هیچ کاربردی ندارند به دست مردم ندهید؛ همچنین محصول تبلیغاتی‌تان را به کسانی که هرگز به مشتری‌های شما تبدیل نخواهند شد هم ندهید.

به یاد داشته باشید که هدف اصلی محصولات تبلیغاتی، ارتقای کسب و کار شماست. هوشمندانه عمل و محصولات تبلیغاتی خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که با استراتژی بازاریابی کلی شما نیز سازگار باشند. و به یاد داشته باشید که اغلب بهترین کالای تبلیغاتی، نمونه‌ای از محصول یا خدمات شماست.

هیچ چیزی بهتر از یک نمونه از محصولات و خدمات شما، نمی‌تواند شرکت شما را تعریف کند، بنابراین از نمونه محصولات خود به عنوان کالاهای تبلیغاتی استفاده کنید، و حتما نام، لوگو و اطلاعات تماس خود را بر روی آن چاپ کنید!

دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب