هدایای تبلیغاتی در طرح بازاریابی شما

هدایای تبلیغاتی در طرح بازاریابی شما
تاریخ:
۱۴ اسفند ۱۳۹۶

تازگی‌ها ماشینم را به یک کارواش جدید بردم. درحالی که داشتم ماشین را برای شستشو آماده می‌کردم، صاحب کارواش نزدیک شد و از من برای انتخاب این کارواش تشکر کرد و یک خودکار تبلیغاتی به من داد که اسم و آدرس کارواش رویش چاپ شده بود.

اینکه صاحب کارواش خودش به شخصه از مشتری‌ها تشکر می‌کرد و به آنها هدیه می‌داد مرا تحت تاثیر قرار داد. من همیشه ماشینم را به کارواش های مختلف می برم ولی هیچ وقت کسی به من هدیه نداده بود. همین که لطف کنند و ماشین را تمیز تحویل دهند، جای شکرش باقی است.

چرا هدایای تبلیغاتی

احتمالا پیش خودتان فکر می‌کنید که صرفا یک ایده خوب است، اما آیا هدایای تبلیغاتی واقعا یک ابزار بازاریابی موثرند؟

صددر‌صد! محصولات تبلیغاتی نه تنها ابزارهای بازاریابی مؤثری هستند، بلکه تصویر خوبی از شرکت یا سازمان شما به مشتری‌ها می‌دهند.

در حقیقت نتایج مطالعه‌ای که توسط دانشگاه بیلور انجام شده نشان می‌دهد که فروش شرکت‌ها از مشتریانی که هدیه تبلیغاتی به همراه یک نامه فروش دریافت می‌کنند، ۵۲٪ بیشتر از مشتریانی است که نامه فروش را بدون هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، مطالعه نشان داد که میزان رضایت مندی از شرکت در نظر مشتریانی که با نامه تصفیه خود هدایای تبلیغاتی دریافت می کردند در مقایسه با مشتریانی که هدیه تبلیغاتی همراه با فرم تصویه خود دریافت نکرده بودند، ۱۶ تا ۳۴ درصد بیشتر بود.

درواقع هیچ کدام از مشتریانی که نامه تصویه به همراه هدیه تبلیغاتی دریافت کرده بودند، در واقع نماینده فروش شرکت را نه دیده بودند و نه با او صحبت کرده بودند، اما از نظر آنها نماینده فروش شرکت فرد شایسته‌ای بود.

با وجود تمام رقبایی که برای رضایت مشتری تلاش می کنند، به نظرتان فوق العاده نیست که از چنین مزیتی نسبت به رقبای خود برخودار باشید؟

هدایای تبلیغاتی می‌توانند یک ترکیب آسان، مقرون به صرفه و سودآور با طرح بازاریابی شما باشد.

به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری اولیه صاحب کارواش برای هر یک از خودکارهایی که به مشتری‌ها می‌داد، چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان بوده است. حداقل هزینه‌ای که باید برای شستن ماشینم می‌دادم هم ۳۰۰۰۰ تومان بود.

از آنجایی که هیچ کارواش دیگری به من خودکار هدیه نداده است و چون من از تجربه شستن ماشینم در آن کارواش راضی بودم، در سه ماه گذشته پنج بار دیگر هم ماشینم را به آن کارواش بردم. بازگشت سرمایه صاحب کاواش چیز حدود ۲۸۰۰۰ تومان خواهد بود.

چطور به طور موثر می‌توان از هدایای تبلیغاتی استفاده کرد

اگر از هدایای تبلیغاتی برای فروش کسب و کار خود استفاده می‌کنید، به عوامل زیر توجه کنید:

۱. محصولاتی را پیدا کنید که برند شما را گسترش دهند

هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنید که کسب و کار شما را به مردم یادآوری کند. اگر کسب و کار شما در زمینه سلامت و تناسب اندام است، می‌توانید از کیت ورزشی مسافرتی، بطری‌های آب و غیره به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنید. اگر در زمینه حیوانات خانگی فعالیت می‌کنید، هدیه تبلیغاتی مانند لوازم حیوانات خانگی را انتخاب کنید.

۲. محصولاتی را انتخاب کنید که مردم می‌خواهند استفاده کنند

محصولات تبلیغاتی باید به عنوان یک یادآور در مورد کسب و کار شما عمل کنند. این یعنی که محصولاتی را انتخاب کنید که مشتریان هدف شما احتمالا هر روز استفاده می‌کنند و نه محصولاتی که در نهایت از انباری و یا بدتر از آن، از سطل زباله سردر می‌آورند.

حتی بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که علاوه بر مخاطب هدف، بقیه افرادی که با او در ارتباط هستند نیز برند شما را ببینند. مثل لباس یا کیف خرید.

۳. کیفیت را قربانی نکنید

هزینه هدایای تبلیغاتی از چند هزار تومان تا چندصد هزار تومان متغیر و تنوع آنها نیز عملا نامحدود است. شما قبلا با کالاهای تبلیغاتی مانند خودکار، ماشین حساب و جاکلیدی آشنا هستید، اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از کنترل تلویزیون، پاپ کورن مایکروویوی و حتی صندلی‌های چرمی اجرایی با لوگوی و اطلاعات تماس خودتان، به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده کنید؟

لزومی ندارد که حتما به دنبال محصولات گران قیمت باشید (مگر اینکه بودجه لازم را داشته باشید)، اما هرگز کیفیت محصولات را قربانی قیمت نکنید، زیرا این کار نام برند شما را خراب می‌کند.

با توجه به تنوع محصولات تبلیغاتی، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید محصولی را پیدا کنید که با نیاز و بودجۀ بازاریابی شما تناسب نداشته باشد. اگر کمی جستجو کنید، محصولات تبلیغاتی فوق‌العاده‌ای خواهید یافت که با صرف هزینه‌ای اندک به میزان قابل توجهی اثر بخشی طرح بازاریابی شما را که باعث فروش کسب و کار شما می‌شود، افزایش می‌دهند.

دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
 _____  _____   ____   ____ 
|  ___||  ___| / ___| / ___|
|___ \ |___ \ / /___ / /___ 
    \ \    \ \| ___ \| ___ \
/\__/ //\__/ /| \_/ || \_/ |
\____/ \____/ \_____/\_____/
                            
                            
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب