چرا باید محل کار سرگرم کننده و مفرح باشد؟

چرا باید محل کار سرگرم کننده و مفرح باشد؟
تاریخ:
۱۲ فروردین ۱۳۹۹

در گذشته واژه‌های «کار» و «سرگرمی» دو مفهوم بسیار متفاوت بودند که هرگز در یک جمله به کار نمی‌رفتند. یک منطق قدیمی می‌گوید اگر از کار خود لذت می‌برید، احتمالا به اندازه لازم کارآمد نیستید. اما امروزه سرگرمی بخش جدایی‌ناپذیر از ارزش شرکت‌ها است. در این مقاله دلایل زیادی به شما ارائه می‌دهیم تا به اهمیت محل کار سرگرم کننده پی ببرید.   

هدایای تبلیغاتی سرگر‌م کننده مانند پازل، مکعب روبیک، اسپینر و... را به کارکنان کسب‌وکار خود هدیه دهید تا در زمان استراحت خود سرگرم شوند و احساس تعلق خاطر بیشتری به کار پیدا کنند.

مزایای ایجاد محل کار سرگرم کننده

1.فعالیت‌های سرگرم کننده با تقویت دوستی میان همکاران، باعث تقویت روحیه تیمی می‌شود. «ران فریدمن» روان‌شناس و نویسنده کتاب «بهترین مکان برای کار» می‌گوید وقتی احساس می‌کنیم با همکاران خود ارتباط خوبی داریم، بسیار باهوش‌تر و موثرتر عمل می‌کنیم. ارتباط خوب با همکاران باعث می‌شود به مسائل جانبی کمتر توجه کنیم و بر انجام کارهای خود تمرکز کنیم. همچنین اگر یکی از همکاران ما در مسیر اشتباه پیش می‌رود، می‌توانیم در صورت تمایل به او کمک کنیم.

2. افراد وقتی از کارشان لذت می‌برند سخت‌تر کار می‌کنند. وقتی افراد به شرکتی که در آن اشتغال دارند، احساس تعلق خاطر داشته باشند به ارزش‌های شرکت وفادار می‌مانند و در حرفه خود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می‌دهند. وجود سرگرمی در محل کار باعث می‌شود افراد بخواهند عملکرد خوبی داشته باشند و در موقعیت کلی سازمان یا کسب‌وکار نقش داشته باشند.

3. یک محیط کار سرگرم کننده باعث ایجاد خلاقیت می‌شود و کارمندان با اعتمادبه‌نفس تربیت می‌کند که به راحتی ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. با تشویق تفکر خلاقانه در میان همکاران، آنها مشکلات کسب‌وکار را بهتر درک کرده و راه‌حل‌های جدیدی برای حل آن پیدا می‌کنند.

4. کارمندان شاد خدمات مشتریان بهتری ارائه می‌دهند. وقتی افراد سرگرمی داشته باشند، بیشتر صحبت می‌کنند، درباره موضوعات آشکارا بحث می‌کنند و مشتری را بهتر راهنمایی می‌کنند. یک محیط کاری جذاب، فضای مثبتی برای برند شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود افراد به سمت کسب‌وکار شما گرایش پیدا کنند.

5. افراد شاد، انسان‌های سالمی هستند. بسیاری از مطالعات علمی ارتباط میان سلامت جسمی با مسائل روان‌شناختی را مطرح کرده‌اند. افراد خوشحال نسبت به افرادی که از زندگی رضایت کمتری دارند بیشتر ورزش می‌کنند، رژیم غذایی متعادل دارند و به اندازه کافی در طول شبانه‌روز می‌خوابند. در جریان یکی از تحقیقات علمی افراد را در معرض ویروس سرماخوردگی قرار دادند. آنهایی که شاد بودند بیمار نشدند یا علائم کمتری از بیماری را بروز دادند. بنابراین کارکنان شادتر کمتر بیمار می‌شوند و برای کسب‌وکار شما هزینه‌های کمتری دارند.

6. کارکنان خوشحال با تعهد بیشتری کار می‌کنند. بنابراین می‌توانید مسئولیت‌های شغلی آنها را گسترش دهید. جذب یک کارمند جدید بدون احتساب هزینه‌های آموزش برای شما بسیار پرهزینه‌تر از حفظ کارمندان خوب قدیمی است. بنابراین محیط کار خود را سرگرم‌کننده و مفرح کنید تا کارمندان با تعهد بیشتری کار کنند.

7. شرکتی که فرهنگ سرگرم کننده دارد استعدادهای جدیدی را به خود جلب می‌کند. افراد دوست دارند بخشی از تیمی باشند که در یک محیط حرفه‌ای فعالیت می‌کند. بیشتر افرادی که در جست‌وجوی کار هستند در هنگام مصاحبه برای یک فرصت شغلی بالقوه، اولویت اصلی خود را فرهنگ شرکت اعلام می‌کنند.

چگونه در محل کار سرگرمی ایجاد کنیم؟

1.با برگزاری جشن‌ها و رویدادها  از کارمندان خود قدردانی کنید. برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد که متناسب با میزان بودجه و فرهنگ شرکت شما باشد. حتی تهیه ناهار برای کارمندان در یک روز خاص و گذراندن وقت با آنها می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

2. به کارمندان خود اجازه دهید در نحوه اداره کردن کسب‌وکار شما نقش داشته باشند. اگر تا به حال به فکر تشکیل گروه‌هایی برای مشارکت سازمانی نبوده‌اید، اکنون زمان آن رسیده از این فرصت استفاده کنید.

3. یک محل کار سرگرم کننده ایجاد کنید. برای این منظور وقت بگذارید و محیط کار خود را به محیطی لذت‌بخش و راحت برای کارمندان تبدیل کنید. به یاد داشته باشید ما بیشتر ساعات روز را در محل کار می‌گذرانیم و باید در این محیط احساس راحتی بیشتری داشته باشیم.

4. نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه شماست، روی آنها سرمایه‌گذاری کنید تا کسب‌وکارتان شکوفا شود.

 
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب