خلاقیت، کلید تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی

خلاقیت، کلید تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی
تاریخ:
۰۹ تیر ۱۳۹۸

بسیار پیش آمده در موقعیت‌های مختلف هدایای تبلیغاتی دریافت کرده باشیم از خودکار و تقویم گرفته تا ماگ و کیف چرم. اما چیزی که باعث شده آن هدیه در ذهن ما ماندگار شود خلاقیت انتخاب کالا و طراحی آن به عنوان هدیه تبلیغاتی است.
وقتی شما به عنوان صاحب کسب‌وکار هدایای تبلیغاتی را با کیفیت قابل قبول و مهم‌تر از آن با ظاهر زیبا تهیه می‌کنید ارادت و احترام خود را به مشتری ابراز می‌کنید.

هدیه دادن بخشی از استراتژی بازاریابی شرکت‌ها و موسسات برای برندسازی و جذب مخاطبان بیشتر است. هدایای تبلیغاتی ابزار بازاریابی قدرتمندی در دست شماست تا به وسیله آن کسب‌وکارتان را به مشتری معرفی کنید و او را به استفاده از محصولات و خدماتتان ترغیب ‌کنید.
وقتی شما به عنوان صاحب کسب‌وکار تلاش کنید از طریق هدیه دادن با مشتریان خود رابطه عاطفی برقرار کنید موفقیت در انتظار شماست. در حال حاضر مشتریان بیشتر در پی جنبه‌های شخصی برندها هستند و هر صاحب برندی که بتواند ارتباط و تعاملی تاثیرگذار و سازنده با مشتریان داشته باشد در برندسازی موفق خواهد شد.

 برای تهیه هدایای تبلیغاتی حتما لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید مهم این است هدیه کاربردی و طراحی آن با خلاقیت انجام شود. خلاقیت را در همه جنبه‌های کسب‌وکارتان وارد کنید تا از رقبای خود در بازار پیشی بگیرید و به سودآوری بیشتر برسید.

هدیه تبلیغاتی باید طوری باشد که مشتری را به یاد نام برند شما بیندازد. انتخاب درست نوع هدیه تبلیغاتی و استفاده از خلاقیت در طراحی آن اهمیت بسیار زیادی برای تبلیغ برند شما دارد. مشتری از گرفتن هدیه ذوق‌زده می‌شود و نگرش مثبتی در او نسبت به برندتان ایجاد می‌شود.

شما به هر دلیل به مشتریان یا کارمندان و پرسنل خود هدیه بدهید باعث تقویت رابطه بین شما و آنها خواهد شد. تحقیقات بازاریابی که در زمینه تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روابط هدیه‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان صورت گرفته نشان می‌دهد کسب‌وکارهایی که در فرآیند بازاریابی از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند در مقایسه با شرکت‌هایی که به این کار اعتقاد ندارند دوبرابر بیشتر شانس جذب مشتری و تبدیل آن به مشتری فعال را دارند.

چه کالایی برای هدایای تبلیغاتی مناسب است؟
قدم اول انتخاب کالا برای هدیه است. کالایی که برای هدیه انتخاب می‌کنید بهتر است کالایی کاربردی باشد که مشتری مدت زیادی بتواند از آن استفاده کند و اگر جنبه یادگاری دارد همیشه همراه خود داشته باشد. صاحبان برندهای مطرح همیشه به دنبال هدایایی خاص و بی‌نظیر هستند تا در میان رقبای خود عرض اندام کنند و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند.

برای انتخاب کالای موردنظر به عنوان هدیه تبلیغاتی به گروه هدف فکر کنید. از کالاهایی استفاده کنید که شکل ظاهری آنها خاص است و برای مشتری جذابیت دارد.
مثلا پیکسل برای دانش‌آموزان و یا کارکنان جوان شرکت‌ها انتخاب هیجان‌انگیزی است. برای تهیه پیکسل نیازی به هزینه زیاد نیست در عوض در انتخاب طرح و رنگ آن می‌توانید خلاقیت به خرج بدهید تا توجه گروه مخاطبان را جلب کنید. مشتریان پیکسل را روی لباس یا کیف خود نصب می‌کنند و این کار برای شما مانند یک تبلیغ سیار عمل می‌کند.

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی که در حال حاضر بسیار مورد توجه به‌ویژه خانواده‌ها قرار گرفته جعبه‌های پذیرایی چوبی است. این جعبه‌ها در اندازه‌های مختلف برای قرار دادن روی میز کار، میز پذیرایی و حتی میزهای کنفرانس در نظر گرفته شده است.
می‌توان انواع خوراکی‌ها، تنقلات، چای کیسه‌ای، دمنوش‌ها و قهوه فوری را در آن جای داد. این هدیه ضمن کارآیی بالا برای مشتریان نام برند شما را در ذهن آنها حک می‌کند. هر زمان که جمعی دور هم باشند چه در جمع صمیمی خانواده و چه در محل کار با استفاده از این هدیه به یاد برند شما می‌افتند و احساساتشان درگیر آن خواهد شد.

نکته مهم این است کالایی که به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب می‌کنید برای مشتری جذابیت داشته باشد.

 

دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
                             
                             
 _ __    ___   ___ __      __
| '_ \  / __| / __|\ \ /\ / /
| | | || (__ | (__  \ V  V / 
|_| |_| \___| \___|  \_/\_/  
                             
                             
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب