گزینه‌های رنگ مناسب برای محصولات تبلیغاتی

گزینه‌های رنگ مناسب برای محصولات تبلیغاتی
تاریخ:
۰۷ خرداد ۱۳۹۸

زمانی که شما، به عنوان یک مصرف کننده، وارد یک سوپرمارکت می‌شوید، چگونه خریدهای خود را انجام می‌دهید؟ شما ممکن است ابتدا به قیمت فکر کنید، اما ندانسته، بسته‌بندی محصول بر تصمیمات خرید شما تاثیر می‌گذارند.
شما به سمت اقلامی جذب می‌شوید که به وسیله رنگ‌ها شما را تحت تاثیر قرار دهند. اشکال، رنگ‌ها، الگوها، و تایپوگرافی‌ها همه دارای تاثیرات زیادی بر شما و نحوه تفکر و احساس شما دارند.

بنابراین، وقتی نوبت به کسب‌وکار شما می‌رسد، باید با استفاده از محصولات تبلیغاتی به ذهن مصرف کننده وارد شوید و محصول و بسته‌ بندی‌ تان را به شکلی طراحی کنید که برند شما را نشان دهد و البته هنوز هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد. زمانی که مناسب‌ترین رنگ را برای محصولات تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنید، چند مولفه کلیدی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید.


محصولات تبلیغاتی برای گسترش نام برند

محصولات تبلیغاتی بسیار عالی هستند، اما برای استفاده موفقیت‌آمیز از آنها باید این موضوع را در نظر بگیرید که آنها به سفارشی سازی نیاز دارند. شرکت‌های موفق چنین هویت تجاری مشخصی را توسعه داده‌اند که مصرف کنندگان حتی بلافاصله رنگ‌های خاص را با این شرکت‌ها مرتبط می‌کنند. اگر یک شرکت یک نام تجاری موثر داشته باشد، می‌تواند به راحتی با روش‌های مختلف تبلیغات مانند هدایای تبلیغاتی به گسترش نام برند خود کمک کند.

1. در نظر گرفتن مخاطب هدف

اگر دقیقا بدانید که مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند، نه تنها مناسب‌ترین محصولات تبلیغاتی را برای مشتریان انتخاب می‌کنید، بلکه ویژگی‌های بصری مناسبی هم برای آن در نظر می‌گیرید. هر رنگ به طور کلی تاثیرات و پیام‌های مختلفی را در بین افراد و فرهنگ‌های مختلف می‌گذارد. به عنوان مثال، رنگ سبز می‌تواند الهام بخش طبیعت، پول، سلامت، آرامش یا موفقیت باشد، بسته به این که با آن چه ارتباطی برقرار کنید. قرمز می‌تواند پرشور، انرژی بالا، سرعت و یا هیجان باشد. از نظر فرهنگ، به عنوان مثال، در دنیای غرب، سفید نشان دهنده صلح است، در حالی که در بعضی از نقاط آسیا، معنی دیگری دارد. مخاطب جوان‌تر تمایل بیشتری به رنگ‌های متنوع دارند، در حالی که افراد مسن، رنگ‌های تیره‌تر را ترجیح می‌دهند. لیوان تبلیغاتی با رنگ‌های شاد ممکن است یک مصرف کننده مسن‌تر را به اندازه یک لیوان استیل جذب نکند.

2. پایبندی به هویت سازمانی

هنگام انتخاب یک طرح و یا رنگ، فقط به ترجیحات شخصی خود توجه نکنید و این رنگ‌ها باید نماینده نام تجاری شما باشند. کدام رنگ مناسب شخصیت برند شما و ویژگی‌های محصولات و خدمات شما است؟ چه زمانی مشتریان با مارک برند شما ارتباط برقرار می‌کنند؟ به یاد داشته باشید، شما مجبور نیستید فقط یک رنگ محدود را انتخاب کنید. اگر به درستی این کار انجام شود، می‌توانید چند رنگ را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند و حتی با زمینه‌های مختلف و کنار هم انتخاب شوند. به عنوان مثال، در یک کلاه می‌توان چند رنگ مختلف را با موفقیت با هم ترکیب کرد، بدون این که زیبایی خود را از دست بدهد. رنگ خاصی وجود ندارد که صنایع خاصی را نشان دهد و این فقط برای متمایز کردن نام برند شما خواهد بود.

3. شناخت رقبای کسب‌وکار شما

بررسی کنید رقبای شما از چه رنگ اصلی استفاده می‌کنند و شما مخالف آن را انتخاب کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید خود را از رقبا متمایز کنید. با این حال، همیشه اهمیت حفظ اعتبار نام تجاری خود را در نظر داشته باشید و در محصولات تبلیغاتی خود، نام تجاری را به طور واضح قرار دهید تا به یاد ماندنی شود.

در نهایت، اگر اهداف خود را در ذهن داشته باشید، زمانی که انتخاب رنگ محصولات تبلیغاتی شما می‌شود، انتخاب درست را انجام خواهید داد. از طریق گزینه‌های رنگی خوب، شما واقعا می‌توانید پیام و نام تجاری خود را به وسیله محصولات تبلیغاتی مناسب به اطلاع افراد هدف خود برسانید.



 

دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
      __   _____      
     /  | |  _  |     
 ___ `| | | |_| | ___ 
/ __| | | \____ |/ __|
\__ \_| |_.___/ /\__ \
|___/\___/\____/ |___/
                      
                      
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب