محصولات تبلیغاتی چیست؟

محصولات تبلیغاتی چیست؟
تاریخ:
۲۵ اسفند ۱۳۹۷

محصولات تبلیغاتی (که به عنوان هدیه تبلیغاتی نیز نامیده می‌شوند)، موردی است که بر روی آن، لوگو یا دیگر پیام‌های بازاریابی چاپ شده است. هدف از هدیه دادن این موارد این است که نام برند و اطلاعات شرکت را در مقابل دید مخاطب هدف خود نگه دارند.

 

آیتم‌های مفید، معمولا به دلیل احتمال بالای نگهداری و کاربرد، برای تبلیغات استفاده می‌شوند و در نتیجه تعداد تاثیرات پیام بازاریابی برند را افزایش می‌دهند. به دلیل پتانسیل تاثیر بالا، که هزینه هر تاثیر تبلیغات را کاهش می‌دهد، هدایای تبلیغاتی می‌توانند یک ابزار بازاریابی مقرون‌به‌صرفه باشند.

 

محصولات تبلیغاتی هم قدرتی مانند هدیه دارند. زمانی که افراد یک هدیه دریافت می‌کنند، آنها بیشتر تمایل دارند که با خرید یا حمایت از هدیه دهنده، تلافی کنند.


تاریخچه محصولات تبلیغاتی

ممکن است به نظر برسد که کالاهای تبلیغاتی که با علامت لوگو پرینت شده‌اند برای همیشه در سراسر جهان وجود داشته‌اند، اما این صنعت نسبتا جوان است.

 

برخی از موارد اولیه شامل دکمه‌های یادبود برای رئیس‌جمهور آمریکا جورج واشینگتن، تقویم‌ها و دفاتر یادداشت بود. اما این صنعت تا اواخر قرن نوزدهم زمانی که یک چاپخانه‌دار در اوهایو یک فروشگاه کفش را قانع کرد تا کیسه‌های پرینت شده را برای مدارس محلی ارسال کند، چندان مورد توجه قرار نگرفته بود.

 

در سال ۲۰۱۲، این صنعت ۴ / ۴ میلیارد دلار گردش مالی داشت. این آمار توسط موسسه پیشرو در صنعت تبلیغات ارائه شده است، موسسه تبلیغات و انجمن محصولات تبلیغاتی (PPAI). این صنعت به توزیع کنندگان، مشاوران و خرده فروشان که محصولات تبلیغاتی را مستقیما به شرکت‌ها و مشتریان می‌فروشند و تامین کنندگان، شرکت‌هایی که کالا و خدمات تبلیغاتی را به توزیع کنندگان می‌فروشند، تقسیم می‌شود. محصولات تبلیغاتی از طریق توزیع مستقیم و از طریق وب سایت‌ها در اینترنت به فروش می‌رسند.


چگونه از آنها استفاده می‌شود؟

آیتم‌های تبلیغاتی به منظور گسترش نام برند مورد استفاده قرار می‌گیرند. سازمان‌ها آنها را بین مشتریان، شرکای فروش و سایر افرادی که می‌توانند به حمایت از تلاش‌های بازاریابی آنها کمک کنند، توزیع می‌کنند.


محل‌های توزیع مشترک و روش‌ها

کنفرانس‌ها و نشست‌ها، رویدادهای خاص مانند جمع‌آوری اعانه، رویدادهای سرگرمی و ورزشی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها. این موارد معمولا برای تشویق خرید و ایجاد آگاهی و یا به عنوان پاداش برای خرید، هدیه داده می‌شوند.


برخی از محصولات تبلیغاتی عبارتند از:

پیراهن‌های نخی، چوب گلف، کیسه‌های خرید، بطری‌های آب، انواع تقویم‌ها، کلاه، لوازم تحریر، لوازم خانگی، خودکار، انواع کیف، دکمه‌ها، لوازم جانبی الکترونیکی و تلفن همراه، آیتم‌های مراقبت شخصی مانند ضد عفونی‌کننده‌های دست، فایل‌های نگهداری پرونده‌ها، هدایای غذایی و شکلات و غیره

 

همان طور که سبک زندگی، نگرش‌ها و تکنولوژی تغییر می‌کنند، بنابراین محصولات تبلیغاتی نیز با آنها هماهنگ می‌شوند. با این حال، دسته‌های محصولات پایه مانند تی‌شرت و لیوان به تولید درآمدها در سال بعد ادامه می‌دهند، زیرا آنها نیازهای اساسی انسان‌ها را برآورده می‌کنند. در حالی که برخی از  محصولات تبلیغاتی ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند، ممکن است برای همه بازارها و مخاطبان کارساز نباشند. باید یک تجزیه و تحلیل کامل از افراد هدف خود قبل از هر اقدامی انجام دهید و مناسب‌ترین محصول انتخاب شود.


چالش‌ها

یکی از چالش‌های استفاده از  محصولات تبلیغاتی، همانند تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی، این است که مردم ممکن است این هدایا و مشوق‌ها را دریافت کنند و هرگز از آن سازمان خرید نکنند. این امر هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را بدون نتیجه افزایش می‌دهد. بنابراین، توزیع باید محدود به بالاترین سطح مخاطبان بالقوه باشد.

 

علاوه بر هزینه واقعی محصولات، چندین هزینه مرتبط نیز وجود دارند که باید در بودجه بازاریابی محاسبه شوند. این موارد عبارتند از: هزینه‌های راه‌اندازی و اجرای تجهیزات چاپ برای سفارش. همچنین می‌تواند شامل جوهر یا مواد دیگر و هزینه‌های مرتبط با فرآیند چاپ نیز باشد.

 

حمل و نقل، هرچه وسایل و آیتم‌های تبلیغاتی بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشند هزینه حمل آنها بیشتر می‌شود. در برخی موارد، هزینه باربری حتی می‌تواند به اندازه خود محصول باشد.

 

محل نگهداری و انبارداری، پس از دریافت، یک سازمان باید منطقه‌ای را پیدا کند که در آن اقلام را ذخیره کند تا زمانی که مورد استفاده قرار گیرد. برخی از موارد، به خصوص مواد غذایی و مراقبت‌های شخصی نیز ممکن است تاریخ انقضاء و ویژگی‌های ذخیره‌سازی مانند یخچال را داشته باشند که باید تحت نظارت قرار گیرند.

 

دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
 _          ______ _____ 
| |        |___  /|____ |
| |_   ___    / /     / /
| __| / __|  / /      \ \
| |_ | (__ ./ /   .___/ /
 \__| \___|\_/    \____/ 
                         
                         
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه